FAQ


Jeg kan overvåge mine services lokalt. Hvad skal jeg med MonitorIT?
Ofte vil en given service fungere korrekt lokalt og give det falske indtryk af, at alt er som det skal være, alt i mens kunder går forgæves fordi hjemmesiden ikke er tilgængelig eller mails forsvinder fordi mail servicen ikke svarer. MonitorIT overvåger om de enkelte services er tilgængelige fra internettet og dermed set fra kundens side.

Skal jeg installere noget software først?
Nej, al overvågning foregår fra MonitorIT uden der skal installeres software på de overvågede værter.

Hvad bør jeg overvåge?
For at sikre at en hjemmeside fungerer, bør alle nødvendige services overvåges. Dette kan f.eks. være HTTP der leverer indhold til hjemmesiden, SMTP og POP3 for indgående og udgående mail osv.

Min hjemmeside er hos en ekstern udbyder. Hvad kan MonitorIT gøre for mig?
Din udbyder kan ikke overvåge om din hjemmeside er tilgængelig fra omverdenen hvor dine kunder befinder sig, hvilket er præcists hvad MonitorIT gør.

Hvad hvis der opstår et problem med min hjemmeside?
Skulle overvågningen detektere et problem vil dette blive verificeret fra en sekundær geografisk lokation for at undgå falske positive. Hvis problemet verificeres vil de valgte kontaktpersoner blive alarmeret via email og/eller SMS.

Hvad sker der hvis problemet varer ved?
MonitorIT fortsætte med at overvåge i det valgte interval og kontaktpersoner vil fortsætte med at modtage alarmeringer i den valgte cyklus. Vær dog opmærksom på, at en service automatisk suspenderes hvis denne fejler i 24 sammenhængende timer.

Kan jeg alarmere flere kontaktpersoner ved problemer?
Ja, der følger et vist antal kontaktpersoner med hver serviceplan og der kan udvides med yderligere efter behov.

Hvad hvis jeg lukker en service hver nat eller blot har et servicevindue?
For hver vært kan der angives et eller flere tidsrum hvor det forventes en given vært ikke vil være tilgængelig og MonitorIT derfor ikke skal overvåge den.

Kan jeg begrænse alarmeringer til dagstid?
Ja, for hver kontaktperson kan angives et eller flere tidsrum hvori denne ønsker at modtage alarmeringer.

Hvad hvis ingen modtager alameringer?
MonitorIT vil stadig overvåge og registrere eventuelle problemer selvom der ikke er tilknyttet nogen kontaktpersoner der modtager alarmeringer.

Kan jeg overvåge mere end én hjemmeside?
Ja, med hver serviceplan følger et vist antal og der kan udvides med yderligere efter behov.

Her det nogen betydning hvilken platform jeg benytter? (Windows, Unix, Linux osv.)
Nej, MonitorIT overvåger services som de ses fra en brugers side og er derfor helt uafhænging af platform.

Jeg er bekymret for web grafitti. Kan MonitorIT hjælpe?
Ja, MonitorIT kan detektere ændringer i indholdet af en hjemmeside, samt lede efter ord og sætninger der enten skal være eller ikke må være at finde.

Vil overvågningen belaste min hjemmeside?
Nej, overvågningen vil ikke belaste mere end en enkelt bruger.